Mėlynas Vienas Penki
Šio projekto istorija prasidėjo 2018-06-30, žinomoje degalinėje važiuojant link Trakų. Turėdamas labai mažą biudžetą, bet labai didelį norą lėkti „FastLap“ lenktynių serijoje, įsigyjau visiškai neužsivedantį Honda Civic EK3.
Parsitempus į kolegos kiemą, dvi dienas bandėme užvesti, kol pagaliau pavyko! Apvažiavęs nedidelį ratuką, supratau kiek daug reikalų bus su tuo automobiliu ir kokios prastos būklės iš tikro jis yra… Tiesa, didelis užsidegimas užgožė suvokimą, kad nėra nei vietos, nei žinių kaip sutvarkyti ir padaryti gerai važiuojantį automobilį.



Kas gi buvo su juo ne taip?
Automobilis, mano supratimu, buvo ilgą laiką išrinktas ir surinkas tik „pardavimui“. Trūko greičių dėžės atramų, iš pakabos sklido begalė pašalinių garsų ir buvo sužemintas tiek, kad dugnu braukdavau kiekvieną Fabijoniškių rajono nelygumą.
2018-09-29
Tai buvo paskutinis „Ring Challange“ sezono etapas. Pradėjome pasiruošimą likus dviem savaitėm iki starto. Nauji stabdžiai, perrenkami supportai ir t.t. Aptvarkius pakabą kolegos garaže, išvažiavome pabandyti ar tikrai viskas gerai. Galimai Meksikos vakarinio aplinkkelio dalyje sumanemė pasižiūrėti 0-100. Kaip 84 kW galios varikliui – atrodė visiškai nevažiuojantis. Tuo metu populiarioje programėlėje „Snapchat“ vienas video trukdavo 15 s, o man 0-100 užtruko du video. Tai yra beveik 30 sekundžių… Vargais negalais atradome, kad variklio galvutėje trūko vieno varžto, kuris turėjo sudaryti tepalo slėgį VTEC sistemai, tačiau visas tepalas keliaudavo kažkur, kur nereikia. Automobilis atsigavo! Vos virš tonos sveriantis automobilis su 84 kW varikliu, pasirodo buvo visai greitas. Pasidarė šiek tiek neramu.
Atėjo varžybų diena. Daug streso. Tikėjausi, kad jau esu lenktynininkas ir puikiai pasirodysiu, bet čia ne kino filmas ir realybė buvo kitokia – trečiame ar ketvirtame rate apsisukau. Išsigandau, mintyse buvo tik viena – man čia ne vieta ir tikriausiai niekada nebevažiuosiu. „Insolitus Racing“ komandos vadovas, tuo metu labai maloniai priėmęs į palapinę ir pagelbėjęs trasoje, privertė mane toliau sukti ratus. Nors ir labai bijojau, tačiau po truputį didinau tempą, bet nepasivijau net pirmojo važiavimo rato laiko – 1,46 min. Geriausia ką sugebėjau, tai buvo 1,52 min. Taip – 6 sekundžių skirtumas.





Prasidėjo tikrieji darbai
Artėjo ruduo, su draugais išsinuomojome angarą. Ten ir prasidėjo mokymasis: sukti varžtus, niekur neskubant atrasti teisingus sprendimus. Kadangi buvo daug bėdų su varikliu, nusprendėm nupirkti 1,6 litro (D16Z6) iš penktos generacijos Civic’o. Išardėm visą pakabą. Pradėjom rinkti ją naujomis dalimis. Variklis atsirado savoje vietoje, sudėjome 5 generacijos priekinį „traversą“, siekdami gauti daugiau caster’io ir bent kažkokio jo reguliavimo. Buvo daug darbų. Pirmi bandymai: užkurti, išbandyti, suprasti kas, kodėl ir kur. Kol išvažiavau pilnai pasitikėdamas automobiliu, praėjo 2 metai.
Vėl varžybos?
Vienas įdomesnių sprendimų buvo įsidarbinti kartodrome. Dirbdavome nuo 10 iki 22 val., o po darbo su kolegomis sukdavome ratus kartingais. Tuomet atėjo suvokimas, jog absoliučiai nemoku vairuoti ir kad reikia labai daug treniruotis. Kai pramokau važiuoti kartingais, bendradarbis papasakojo apie vykstančias slalomo treniruotes. Tačiau išvažiavome ne į treniruotę, o į mėgėjų lygos varžybas. Ten ir buvo išbandytas Civic‘as. Testai buvo ir sėkmingi, ir nelabai. Automobilis valdėsi puikiai, viskas atrodė labai gražu, tačiau senas metalas pavedė, sulūžo pusašis. Jau turėjome patirties, suradome kur nusipirkti pusašį ir jį pasikeitėme trasoje per valandą. Testus užbaigėme dar keliais važiavimais. Tiesa, varžybose įskaitinių taškų gauti nepavyko, nes važiavimų metu, keitėme pusašį. Supratau, kiek daug tikslumo riekia slalome ir kaip vis dėlto yra įdomu sukti ratus, gerinant po 0,1-0,2 s. Užsikabinau ir radau vietą, kur galima mokytis saugiai, bet greitai vairuoti.




Kovidijus
Kaip ir daugumai tuo metu, viskam sutrukdė Covid-19. Likome uždaryti, taigi didžiausias malonumas ir pramoga buvo važiuoti į gerai žinomą degalinę, pasiimti puodelį kavos ir į garažą! Kadangi niekas net neįsivaizdavo, kiek viskas gali tęstis, toliau rinkau, tobulinau savo sportinį automobilį. Vis dar norėjau lėkti Nemuno žiede ir pradėjau galvoti apie saugumą. Atsirado saugos lankai, sportinė sėdynė, šešių taškų diržai, perrinkta automobilio elektros pynė. Šiek tiek pagerėjus situacijai, vasarą vėl grįžo slalomo treniruotės. Mano kasdieninis automobilis buvo lygiai toks pat, tik su silpnesniu 1,4 litro varikliu (55 kW). Lėkdavau su juo, treniruodavausi, o vakarais toliau tobulinau sportinį. Išdažėme saloną, pagalvojome ir apie išvaizdą. Mokėmės klijuoti plėvelę ant automobilio kėbulo ir kažkaip pavyko!
Vėl Covid-19… Taip niekur ir nebeišvažiavome.
Testai
2022-08-20. Grįžome su trenksmu. Automobilis gražus, paruoštas, lekia puikiai. Kačerginės Nemuno žiede jau važiuojasi kur kas drąsiau ir labiau suprantu, kas vyksta. Dabar jaučiuosi daug geriau. Niekas nesulūžo, viskas atlaikė, su kolegomis įsukome 1,36 min. Ketveri metai ir dešimties sekundžių skirtumas – tai buvo labai geras rezultatas. Visi atlikti darbai ir pastangos pasiteisino.



Tai kas toliau?
Visad traukė Japonijos „Suzuka Time Attack“ ir Australijos „World Time Attack“ serijos. Automobiliai, atrodantys kaip lėktuvai, lekiantys ir sukantys labai greitus ratus, žavėjo pastaruosius metus. Kadangi nebeturiu planų stipriai varžytis, o konstruoti automobilius labai patiko ir norėjosi vis daugiau, padarėmė Civic‘ą vėl nevažiuojantį. „Darom lėktuvą“ – taip nuskambėjo skambi frazė garaže, žiūrint į variklį. Po truputį šviežiai perrinkome jį. Atsirado Volvo V70 T5 turbo kompresorius. CA18DET purkštukai ir visi kiti panašūs „žaislai“. Didelis spoileris iš Tegiwa. Pagamintas spliteris (tikriausiai per didelis, bet spaudėmė maksimumą pagal reglamentą) ir aero slenksčiai. Planas – 2024 metų „Time attack“ sezonas! O gal ir kokios kitos naujienos.
Ačiū, kad skaitote! Prieš sezoną būtinai išleisime straipsnį, ką nuveikėme ruošdamiesi galimai greičiausiam sezonui. Daugiau straipsnių šiek tiek kitomis temomis išleisime netrukus. Tad iki susiskaitymo greitu metu!
Jėga, kieta istorija! Lauksim kitų straipsnių!